6 Mart 2010 Cumartesi

Haşim KILIÇ --Türkiye perakendesinin kalbi doğal olarak PERDER--


Haşim KILIÇ
Bursa Perder Yönetim Kurulu Üyesi

PERDER : DÜNDEN DAHA HIZLI…

Türkiye perakendesinin kalbi doğal olarak, nüfus yoğunluğunun sürekli değişim gösterdiği, nüfus artış hızının yüksek olduğu, sanayi kentlerinde atıyor.
Nitekim, bu bölgelerde, kişi başına düşen milli gelirin, daha üst seviyelerde olması, perakende için bulunmaz fırsat.
Ancak, bu da ciddi bir rekabeti getiriyor.
Rekabet tabiki olacak, ama bilgi, paylaşarak çoğalmaz mı ?
‘Rakip’ kavramı yerine ‘meslektaş’ anlatımını kabul etmek, amaçlarımız için birlikte olsak, birlikte hareket edebilsek, kendimize standartlar oluştursak, veli-nimetimiz müşterilerimize, daha kaliteli mal ve hizmetler sunabilsek, daha doğru olmaz mıydı ?
Cevaplar, sürekli ‘evet’ olunca, birlik olmak şarttı.
Üstelik, tarihimizde kocaman bir ‘Ahilik’ geleneği de vardı.
Öyle değil mi ?

BAŞLAMAK BAŞARMAKTIR !
Ülkemizin en etkin örgütlenmelerinden biri olan, PERDER oluşumunu hatırlarsanız eğer, her aşamasının nitelikli insan kaynağı ile yapıldığına tanık olursunuz.
İstanbul’da yapılan ilk geniş kapsamlı toplantımızın tarihi 1 Şubat 2006.
O gün, yerel perakendeciler olarak, gücümüzü fark etmek adına tarihi bir gündü.
Etkin bir ‘Platform’ olmayı hemen kabul etmiştik.
Sadece 2 ay sonra da, yerel dernek temsilcilerinin Ankara’da bir araya gelmesiyle birlikte ‘Federasyon’ olma düşlerine bir adım daha yaklaşmıştık.
Başlamıştık, durmak olmazdı…

BURSA’DA FEDERASYON OLDUK.
Perder, nihayetinde zirveyi tabiki sever.
Ön çalışmalar sonrasında, iki ciddi ve de kararlı toplantımız dikkat çekiciydi.
En dikkat çekici konulardan birisi de 11 Mayıs 2006 Bursa-Uludağ Zirvesi’dir.
Federasyon oluşumuna, her zaman en etkin desteği veren Bursalı perakendeciler, zirvede tarihi bir karara imza atmış, Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF) kurulmuştu.
O tarihi günü, dün gibi hatırlarım.
Boş yere sohbet etmemiş, örgütlü olabilmenin önemini kavrayan meslektaşlarımız, oybirliği ile federasyon başkanlığına Şeref SONGÖR’ü seçmişti.
Aklın yolu, bir olmuştu işte. Ne güzel bir duyguydu bu.
AMAÇLARIMIZ NEYDİ ?
Çok sade ve anlaşılır amaçlar ile çıkmıştık yola.
Sektörümüzde doğacak sorunları çözebilmek, yapıcı tasarılara-fikirlere destek olmak, dayanışmayı artırmak.
Güven ve işbirliğini her aşamada inşa etmek.
Enerjimizi sinerji haline getirip, sürekli gelişim içersinde olmak.
Mümkünse yerel ünvanlarımızı marka haline getirebilmek.
Ve birkaç sade amaç daha…

ÇATI ÖRGÜTÜYÜZ !
Günümüze geldiğimizde, perakende dünyasında ‘çatı örgütü’ olarak dikkat çeken Türkiye Perakendeciler Federasyonu, amaçlarını sürekli yeniliyor, geliştiriyor.
Bölgelerde oluşan ve sürekli artış gösteren yeni derneklerimiz, başarımızı giderek perçinliyor.
Biz; meslek onurumuz ile tüketiciye doğru alışveriş yapabilmelerini sağlamak, çağdaş ve güvenilir ortamlar yaratıp, bilinçlendirerek, toplumdaki tüketim kalitesini yükseltmek istiyoruz.
Mesleki bilgisi tam, nitelikli insan kaynakları ile çalışmayı hedefleyen ve dünden daha iyi olabilmeyi, birinci önceliği kabul eden BURSA PERDER, Perakende Federasyonu’ndan aldığı güç ile, sektöre yön vermeye devam edecek.
İnanıyoruz ve başaracağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder